Τίτλοι

...Για επικοινωνία & δημοσιεύσεις συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας η στείλτε μας e-mail στην διεύθυνση argirismantis@yahoo.gr...

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Πριν από ένα και πλέον χρόνο καλούμασταν να αντιμετωπίσουμε το ίδιο με το τρέχον εκπαιδευτικό πρόβλημα δηλαδή την διεξαγωγή των εξετάσεων χωρίς το  έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ). Η ιστοσελίδα μας πάντα κοντά στα αιτήματα των Καθηγητών μας θεωρεί υποχρέωση την κοινοποίηση της  παρούσας   επιστολής  :

Έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ) και εξετάσεις εαρινού εξαμήνου του 2015 (αλλά και πτυχιακές):
«Σταματήσατε να μας …εκπλήσσετε!...»

Με έκπληξη και εμμέσως(!) (μετά την δημοσιοποίηση του προγράμματος των εξετάσεων του τρέχοντος εξαμήνου), πληροφορούμαστε ότι όσοι συνάδελφοι του ΕΕΠ είχαν ανάθεση διδακτικού έργου, -και το οποίο ολοκληρώνουν επιτυχώς με το πέρας του τρέχοντος εξαμήνου-, θα έχουν μεν την ουσιαστική ευθύνη της υποβολής θεμάτων / εξέτασης / βαθμολόγησης / κατάθεσης βαθμολογίας του μαθήματος των, αλλά η ευθύνη αυτή, για το ΤΕΙ και για την πολιτεία, ΔΕΝ θα συνδέεται με αυτούς!  Η υψηλή –και μόνη ! κυριότητα των ουσιαστικών αυτών εκπαιδευτικών λειτουργιών θα ανήκει σε ένα μέλος του μόνιμου διδακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΔΕΠ) !!! 
Μετά λοιπόν από χρόνια (και για ορισμένους του ΕΕΠ, δεκαετίες!) αποδεδειγμένης, αναγνωρισμένης και αναγνωρίσιμης προσφοράς τους σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, οι συνάδελφοι αυτοί έχουν ανάγκη από …εκπαιδευτικό κηδεμόναΑνάλογες συμπεριφορές φαίνεται να δρομολογούνται για τις πτυχιακές εργασίες, όπου μέλη ΕΕΠ, ναι μεν θα έχουν την εκπαιδευτική εποπτεία της πτυχιακής, (όπως έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς για εκατοντάδες πτυχιακές από της ιδρύσεως των ΤΕΙ μέχρι σήμερα), αλλά δεν θα γίνεται  όμως αναφορά της προσφοράς τους αυτής!  Αντίθετα, θα αναφέρεται το όνομα ενός μόνιμου μέλους του ΔΕΠ, χωρίς  όμως το μέλος αυτό να έχει συνεισφέρει, έστω και στο ελάχιστο, στην εκπαιδευτική αυτή διαδικασία  για την ολοκλήρωση της εν λόγω πτυχιακής. Στις δύο αυτές περιπτώσεις, επιτελείται ουσιαστικά και τυπικά «ιδιοποίηση» ενός προσφερομένου έργου εκπαιδευτικού από έναν άλλο εκπαιδευτικό, χωρίς καν την αναγνώριση της «πατρότητας» του δημιουργού, να γίνεται δηλαδή αναφορά στον δημιουργό του!!!
Απλά η «πατρότητα» «μεταβιβάζεται» αυτούσια σε άλλον εκπαιδευτικό!!!
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η «ιδιοποίηση» είναι ένας εύσχημος τρόπος περιγραφής μιας πολύ, μα πολύ κοινότατης ΚΛΟΠΗΣ πνευματικής ιδιοκτησίας.  Μια και η κλοπή ανήκει στην σφαίρα του κοινού Ποινικού Δικαίου, πιθανά να χρειάζεται να αντιμετωπιστεί σαν τέτοια, κάτι που φυσικά το απευχόμαστε!...Αν χρειαστεί και η σοβαρή αυτή κατηγορία αποδειχθεί αληθής, η αρνητική επίδραση της στο κύρος του εκπαιδευτικού ιδρύματος θα είναι καταλυτική.  Ας αναλογιστούμε προς στιγμή ότι, κοινωνικοί λειτουργοί, ορκισθέντες να υπηρετήσουν το δημόσιο (κοινό) αγαθό, λειτουργούν στα όρια του κοινού Ποινικού Δικαίου…  Πόσο μάλλον, όταν αυτοί είναι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΊ!!! Συμπερασματικά, η παραπάνω απαράδεκτη πρακτική πρέπει να σταματήσει πριν την γέννηση της.  Τα μαθήματα θα διδάσκονται και θα εξετάζονται από τους διδάσκοντες και μόνο από αυτούς, όπως γίνεται από την αρχή της δημόσιας εκπαίδευσης.  Είναι ευνόητο ότι το αυτό πρέπει να ισχύσει για τις πτυχιακές εργασίες και γενικά, για οποιαδήποτε πλευρά της εκπαιδευτικής λειτουργίας.
Για ευνόητους λόγους της εκπαιδευτικής μας ακεραιότητας, δεν θα συμμετάσχουμε σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική λειτουργία, αν αυτή εμπεριέχει τις παραπάνω απαράδεκτες πρακτικές, οι οποίες με την παρουσίας τους ακυρώνουν, και την εκπαίδευση και το λειτούργημα…
ΥΓ1:  Ο λογιστικός – διαδικαστικός τρόπος άντλησης χρηματικών πόρων για να καλυφθούν οι ανάγκες του ΤΕΙ για το ΕΕΠ, ΔΕΝ έχουν, και δεν μπορούν να έχουν, καμία σχέση με τον τρόπο υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου.  Πόσο μάλλον να την καθορίζει, δημιουργώντας ανύπαρκτα «δικαιώματα», με την ταυτόχρονη αφαίρεση υπαρκτών και ουσιαστικών δικαιωμάτων των δημιουργών. 
Το ότι δεχθήκαμε να υπογράψουμε τις απαράδεκτες -και αναληθείς- συμβάσεις για χάρη της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως του ΤΕΙ, δεν σημαίνει ότι απεμπολήσαμε την στοιχειώδη μας κοινωνική αποστολή:  Να είμαστε δάσκαλοι!...
ΥΓ2:  Πάντα μας είναι δύσκολο να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε …ελέφαντες και μάλιστα σε συναδέλφους, οι οποίοι πιθανά για χρόνια να βρίσκονταν οι ίδιοι στην κατηγορία του ΕΕΠ…
Μας αφήνετε έκπληκτους με την εφευρετικότητα σας!!!
28/05/2015
ΒΚ

1 σχόλιο :

  1. Να συμπληρώσω και μία ακόμα πτυχή του θέματος. Με βάση τον εκσυγχρονισμό του συστήματος βαθμολόγησης, σαν καθηγητές, έκτακτοι ή μόνιμοι πρέπει να δίνουμε μια τελική βαθμολογία που είναι συνισταμένη της παρακολούθησης, των εργασιών εξαμήνου και του τελικού διαγωνίσματος. Με βάση τα παραπάνω ο οποιοσδήποτε παραπάνω μόνιμος καθηγητής πώς θα βαθμολογήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή